Recent posts

#1
Main Message Board / Re: Portlight Seals
Last post by Jim Hardesty - Today at 10:59:20 AM
Congratulations!

Shamrock's leaked the first season I had her.  I cleaned the seals well with a little alcohol then applied a very thin film of Superlube.  That was 20 seasons ago and haven't leaked since.  Now that's part of my spring maintenance.

I hope you enjoy your C34 as much as I enjoy Shamrock,
Jim
#2
Main Message Board / Re: Winter projects
Last post by Diversion - Today at 10:31:54 AM
Thanks Jim, I did check the cutlass bearing, so far, good!  The spacer is still in place, so hopefully we can gain 1/4" on that end and 1/8" on the top.
#3
Main Message Board / Re: New Owner Questions
Last post by Ron Hill - Today at 10:03:05 AM
Krafty : Think I would have put a "Stop Payment!!" on that broker.
You are probably best to talk to a Catalina owner especially a C34 mkII like yours (close production year).

A thought
#4
Main Message Board / Re: Water ingress in fore peak...
Last post by Ron Hill - Today at 09:57:29 AM
Gilbo : The water is where?? on the shelf? or on the bunk?

A thought

#5
I had the same problem. My anchor locker, where the anchor winch is mounted, had small cracks caused by the jerking of the winch. Water got in there (including rainwater, which ran into the anchor locker) and landed in the foot area of ��the bunk.
#6
Main Message Board / Re: Water ingress in fore peak...
Last post by Gilbo - Today at 06:39:50 AM
By way of clarification: 1997 Catalina 34 Mk 2
Currently afloat in the Crinan canal West Coast of Scotland in fresh water, normally in the sea during summer season!
Forward water tank
Thanks guys for prompt response! Appreciated. When next onboard I will satisfy the salt or fresh test with judicious use of the finger!
And take a good look at the drain on the cable locker.
The log is what we call the fitting for the speed impeller!
#7
Main Message Board / Re: Water ingress in fore peak...
Last post by Craig Illman - Today at 05:55:53 AM
Check/replace the anchor locker drain hose?

Craig
#8
Main Message Board / Portlight Seals
Last post by marco.luske - Today at 02:19:10 AM
Hi all.

I've just purchased a 2005 Catalina 34 MKII. Unfortunately day 1 on board coincided with a massive downpour and 6 of the portlights leaking at the bottom of the seal. The size is a SZ18 according to what is stamped on the glass but I can't seem to find what seal replacement kit that relates to. Any help would be much appreciated.

Cheers

Marco
#9
Main Message Board / Re: New Owner Questions
Last post by krafty81 - Yesterday at 08:11:15 PM
Quote from: KWKloeber on Yesterday at 10:47:49 AM
Quote from: krafty81 on November 21, 2024, 11:26:33 PMThanks. Learning as I go. Broker offered to go over systems with me "for an hourly fee". I said no thanks.

Depending on where you are there's a ton of CTY owners in the SD area!

Open to a meetup! My boat is at Pt Loma Naval Station
#10
Catalina 34s for Sale / Dokumenty Kolekcjon
Last post by HerbertNuall - Yesterday at 01:03:26 PM
Dokumenty kolekcjonerskie to niezwykle ciekawy obszar dla miłośników historii i kultury materialnej. Obejmuje szeroki zakres artefaktów, takich jak stare paszporty, dowody osobiste, prawa jazdy, bilety czy legitymacje. Kolekcjonowanie takich dokumentów może być pasjonującym hobby, pozwalającym na zgłębianie historii i obyczajów różnych epok. Jednakże, ze względu na swój charakter, dokumenty te budzą również pewne kontrowersje, szczególnie w kontekście ich ewentualnego wykorzystania w sposób niezgodny z prawem.
 
Historia dokumentów kolekcjonerskich
 
Kolekcjonowanie dokumentów ma swoje korzenie w XIX wieku, kiedy to zainteresowanie historią i archeologią zaczęło rosnąć wśród zamożniejszych warstw społecznych. Z czasem, obok starożytnych rękopisów i książek, pojawiło się również zainteresowanie dokumentami o bardziej współczesnym charakterze, takimi jak bilety z wydarzeń kulturalnych, legitymacje czy inne przedmioty związane z codziennym życiem.
 
W XX wieku, zwłaszcza po I wojnie światowej, dokumenty takie jak paszporty czy dowody osobiste zaczęły być postrzegane jako cenne pamiątki rodzinne, a także interesujące obiekty dla kolekcjonerów. Ich wartość wynikała nie tylko z ich rzadkości, ale także z kontekstu historycznego, w jakim powstały i były używane.
 
Wartość dokumentów kolekcjonerskich
 
Wartość dokumentów kolekcjonerskich zależy od wielu czynników, takich jak ich stan, wiek, rzadkość oraz historyczne znaczenie. Na przykład, paszport z okresu międzywojennego należący do znanej postaci historycznej może osiągnąć na aukcjach wysoką cenę. Z kolei bilety z ważnych wydarzeń sportowych czy koncertów mogą być poszukiwane przez kolekcjonerów z całego świata.
 
Wartość dokumentów często wzrasta, gdy są one związane z ważnymi momentami w historii, takimi jak wojny, rewolucje, czy zmiany polityczne. Na przykład, dokumenty z czasów PRL-u, takie jak legitymacje partyjne czy przepustki graniczne, mogą być szczególnie cenione przez kolekcjonerów zainteresowanych historią Polski.
 
czytaj dalej
 
https://dowodziki.net/
https://dokumenciki.net/
https://forumkolekcjonerskie.com/
https://dobreplastiki.com/pl/